+38 (04579) 2-02-98, 2-13-99

Центр «Рrо-зір»

В закладі працюють 3 групи для дітей зі зниженим зором, де дошкільнята отримують спеціалізовану лікувально-корекційну допомогу спеціалістів. Завдяки участі в проекті бюджету міських ініціатив, колективом було виграно грант «Pro-зір», реалізація якого надала можливості обладнати та оснастити тифлоцентр закладу корекційним обладнанням для занять та ігор сучасними лікувальними апаратами - стимуляторами зору.

На базі кабінету охорони зору нашого дитячого закладу діє консультаційний пункт для дітей з порушенням зору, обладнаний на кошти Славутицької міської громади, виділені для реалізації проекту «ProЗір». Тепер малюки з гіперметропією, астигматизмом, рефракторною амбліопією мають більше можливостей відновити порушені зорові функції, адже ортоптичне апаратне лікування здійснюється на дуже якісному сучасному обладнанні. Суттєво зріс відсоток дітей, які починають шкільне життя з відновленим зором.

Нормативна база:

Комплексний підхід - найкраще рішення для навчання та виховання.

В інклюзивних групах, крім вихователя та помічника вихователя, з дошкільнятами додатково працює асистент вихователя та профільні спеціалісти. Логопед, дефектолог, психолог, медичний та музичний працівники є учасниками навчально-виховного процесу. Дітям, які самостійно не пересуваються і потребують сторонньої допомоги, призначається асистент.

Існує «Порядок комплектування інклюзивних груп у ДНЗ» і згідно нього групу можуть відвідувати до 15 осіб, 1-3 з яких з особливими освітніми потребами (ООП), в тому числі з інвалідністю.

Компетентність фахівців, які працюють в інклюзивній групі, злагодженість їх роботи це одна з умов ефективності дошкільної освіти. Вихователям, асистентам та іншим педагогам, які залучені до навчального та виховного процесу рекомендовано проходити тренінги та тестування.

Педагоги повинні створювати у групі психоемоційний комфорт. Для цього потрібно організовувати психологічні та розвиткові заняття, рухливі ігри, тренування. Використовуючи обладнання в ресурсній кімнаті, різноманітні дидактичні матеріали, розвиваючі іграшки та навчально-наочні посібники.

Особливо потрібно дбати про розвиток комунікативних навиків між дітьми. Педагоги в дошкільному закладі, перш за все, мають формувати позитивне ставлення здорових вихованців до дітей з психофізичними вадами. При тому не акцентувати увагу на дитині з ООП, вона не повинна займати особливе місце в групі. Достатньо щоб дитина відчувала себе природньо, безпечно і прагнула бути самостійною на скільки це можливо. При правильному підході та організації, у дітей будуть розвиватись навички роботи в команді, співпраця, взаємодопомога, вміння спільно вирішити проблему.

Також важливою є співпраця з батьками. Проведення консультативної роботи з батьками дасть можливість фахівцям краще пізнати і зрозуміти дитину. А батьки, в свою чергу, отримають інформацію про потенційні можливості дитини, про її успіхи чи невдачі, про те, чому варто приділяти більше уваги вдома. Така командна робота, підтримка і взаєморозуміння допоможе отримати чудові результати у навчанні та розвитку дитини.

Облаштування простору в дошкільному закладі з інклюзивними групами

В даний час інклюзія є обовязковою у школах та дитячих садках, тому при будівництві чи реконструкції цих будівель повинні створюватись всі умови для доступного, безпечного навчання та виховання дітей.

  • Безперешкодний доступ до приміщення – наявність пандусів.
  • Дотримання температурно-повітряного режиму.
  • Наявність достатнього природного освітлення та при потребі забезпечення штучним. 
  • Вибір якісних меблів та правильне їх розташування у коридорі, групі, кабінетах спеціалістів.
  • Забезпечення необхідними навчально-методичними посібниками, дидактичними матеріалами, обладнанням для занять та ігор.
  • Облаштування ресурсної кімнати для проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять.

Переваги інклюзивної освіти в дошкільному закладі

В інклюзивних групах діти з особливими освітніми потребами залучені до навчального процесу. Вони спілкуються з однолітками, знаходять друзів, стають відкритими та почуваються впевненіше. Долучаються до спільних ігор та творчих занять. Це все сприяє мовному, когнітивному, соціальному та емоційному розвитку.

Діти з типовим розвитком навчаються толерантності, вмінню співчувати, допомагати, підтримувати. А вихователі та фахівці краще розуміють потреби та особливості дітей, отримують новий досвід, оволодівають різними педагогічними методиками. Тому переваги є для всіх. Успішне перебування в інклюзивних групах є чудовим початком для подальшої освіти.

 

У 2019-2020 роках заклад став переможцем Відкритого конкурсу на отримання грантів Славутицького міського голови, та отримав сертифікати на реалізацію освітнього проєкта - «PROЗір: лікування косоокості» (автори: Гусєва Л., Акименко І.)

Заклад дошкільної освіти №6
Єреванський квартал, буд.14,
м.Славутич, Україна, 07101
zdo-6@krunk.com.ua
+38 (04579) 2-02-98, 2-13-99

  Hosting Ukraine
Створення та підтримка сайтів

Підписатися

Ви маєте можливість підписатися на наші новини та статті, що розміщуються в блозі.
Ми зробимо все, щоб Вам було цікаво!