У ЗДО №6 "Крунк" діють правила, вимоги, які допомагають правильно організувати час перебування у ньому ваших дітей. Запрошуємо Вас дотримуватися таких правил:
Консультації для батьків: Формування здорового способу життя у дошкільнят
Дошкільний вік є вирішальним у формуванні фундаменту фізичного і психічного здоров’я. Саме до семи років йде інтенсивний розвиток організму. У становлення функціональних систем організму закладаються основні риси особистості, формується характер. Важливо на цьому етапі сформувати у дітей знання та практичні навички здорового способу життя.
Пріоритетним напрямком у дошкільному вихованні, сьогодні є підвищення рівня здоров,я дітей, формування навичок здорового способу життя, а також підвалини і потреби в регулярних заняттях.
Слід відзначити відсутність у дітей фізичних якостей (посидючості, вміння напружуватися без шкоди здоров’ю, елементарно коригувати свій емоційний стан, переключатися з однієї діяльності на іншу). Отже, виникає необхідність створення такої системи роботи, при якій відбувається інтеграція оздоровчої діяльності, в освітню, що зрештою сприяє збереженню та зміцненню фізичного і психічного здоров’я дитини.
Здоров’я - це не тільки відсутність хворобливого стану, оптимальної праце-здатності, емоційного тонусу, а й фундамент майбутнього благополуччя особистості. Тому головними завданнями щодо зміцнення здоров,я дітей в дитячому садку, є формування у них уявлень про здоров’я - однією з голов-них цінностей життя. Педагоги і батьки повинні навчити дитину правильному вибору в будь-якій ситуації. Тільки корисному для здоров’я та відмови від усього шкідливого. Прищепити дитині з малих років правильне ставлення до свого здоров,я та відповідальності за нього. Ці завдання повинні вирішуватися створенням цілісної системи щодо збереження фізичного, психічного і соціального благополуччя дитини.
Особливу увагу слід приділяти наступним компонентам ЗСЖ:
Завдання роботи з формування здорового способу життя дошкільників:
Особливості харчування дитини під час адаптації до умов дитячого садка
Не варто змінювати стереотип поведінки дитини, зокрема і звички харчування, в перші дні перебування в дошкільному навчальному закладі.
Не можна змушувати дитину їсти, якщо вона відмовляється, — це посилить негативне ставлення до нового оточення.
Слід підсолювати порцію дошкільника невеликою кількістю солі, якщо вдома дитина звикла до більш солоної їжі. Згодом кількість солі можна зменшити до загального рівня. Така поступова адаптація дитини до смакових особливостей їжі в дитячому садку триває два-три тижні.
На початку періоду адаптації батькам варто годувати дошкільника сніданком вдома, спокійно і без поспіху.
Нову для дитини страву варто вводити в раціон невеликими порціями. Ліпше покласти дитині меншу кількість їжі, а потім, за її бажанням, додати ще.
Слід пояснити дитині корисність нової страви, що допоможе побороти її неофобію та сприятиме виникненню зацікавленості новою стравою:
Дошкільника-новачка під час обіду можна посадити за стіл до дітей, які добре їдять. Уплив однолітків, роль наочного навчання та бажання наслідувати оточення позитивно впливатимуть на харчову поведінку дитини.
Дії задля поліпшення апетиту дитини
Чим зайнятися з дітьми після важкого робочого дня
Як часто буває, що прийшовши з роботи додому, хочеться відпочити, просто полежати на дивані і щоб ніхто не чіпав. Але не тут-то було, адже вдома чекають дітлахи, які сильно скучили за день і просто вимагають уваги. Звичайно, адже у них ще так багато незвіданого і кожен день таїть в собі море відкриттів, якими потрібно терміново поділитися.
Ситуація неоднозначна, але вирішити її можна. Почати потрібно з того, що коли переступаєте поріг будинку, посміхніться і обійміть діток, приділіть їм хоча б хвилин 15, нехай розкажуть, як пройшов день, що нового сталося в їхньому житті або просто трохи побалуйтесь. Дітям вкрай важлива ваша увага, а її нестача буде провокувати поведінку, що викликає її ще більше, як наприклад істерики, пхикання тощо.
Далі, вкрай спокійно поясніть малюкам, що ви втомилися і тому вам потрібна їхня допомога. Нехай допоможуть вам накрити вечерю, погодувати домашню тварину або поробити інші дрібниці. Такий нехитрий прийом з одного боку займе чадо, з іншого подарує маляті щастя, адже дітки, допомагаючи по будинку, відчувають себе дорослішими. А крім того, це розвиває відчуття відповідальності, незалежності та дієздатності.
Ось ви вже повечеряли і є трохи часу на ігри, але сил так і не додалося. Тут вам допоможуть ігри, які мінімізують дії дорослої людини. Однією з таких ігор є гра «Прислів'я». Запропонуйте дитині показати, зобразити або пояснити прислів'я. Багато діток дуже люблять щось зображувати, жестикулювати або хоча б просто кривлятися.
Іншою грою, підходящою для таких випадків, стане «Клякса». Для гри дайте дитині набір фарб, пензлик і листочок паперу, і попросіть зробити пляму будь-якого кольору. Потім, складіть аркуш навпіл і притисніть обидві половинки. Після цього лист розгортають і дитина повинна сказати, що бачить. Така гра розвиває фантазію малюка, а також по обраному кольору і побаченим предметам можна судити про психологічний стан малюка.
Ще одна ідея, яка напевно захопить дитину і дасть вам можливість трохи полежати і відпочити - це гра «Визнач предмет». Запропонуйте малюкові виставити перед вами кілька предметів, наприклад іграшок, і потім нехай спробує придумати загадку про ту чи іншу іграшку, і якщо ви вгадуєте, про що йде мова, тоді він її може прибрати. Така гра теж відмінно розвиває мислення, мовлення і фантазію.
Після невеликого відпочинку, можна приступити і до інших обов'язковим занять, наприклад купання, підготовки до сну, і казки на ніч. Так ваш день закінчиться приємно і з легкою посмішкою на обличчі.
Ігри з водою вдома
Навряд чи знайдеться дитина, яка б не любила грати з водою - бризкатися, переливати воду з ємності в ємність, запускати кораблики і кидати іграшки у воду. Щоб уникнути неприємних інцидентів з водою у вигляді мокрих підлог, промоклого одягу та забризканих стін, бажано направити інтерес дитини до ігор з водою в розумне русло. Адже як відомо, ігри з водою розвивають дитину.
Вирушаємо грати у ванну кімнату
Ванна кімната завжди викликає інтерес у маленьких непосид. Адже там стільки цікавих предметів, з якими можна пограти. Не забороняйте цього дитині, але обов´язково подбайте про її безпеку.
Переконайтеся, що всі полички і раковини для ванної кімнати надійно прикріплені до стін. На підлозі обов´язково повинен бути килимок, щоб малюк не послизнувся. Нерідко сучасні раковини для ванної роблять зі скла. Яким би міцним воно не було, але якщо в будинку росте непосида, то від такої раковини краще відмовитися. Щоб малюку було зручно діставати до раковини і кранів, поставте для нього табуретку.
Чим можна зайняти малюка у ванній кімнаті? Дайте йому ляльковий посуд - нехай перемиє. Можна випрати ляльковий одяг і розвісити потім на мотузці. Можна "викупати" м´які іграшки ".
Ще малюки дуже люблять переливати воду з однієї ємності в інші. Дайте дитині кілька пластикових пляшечок з відмітками. Нехай наливає туди воду з під крана до позначки. Дайте малюкові воронку для води, нехай переливає воду з банки з широким горлом у пляшки з вузьким. Якщо заткнути злив в раковині і набрати туди води, то вийде озеро! Пограйте з дитиною в гру "тоне - не тоне".
Порожня пляшка не тоне, а якщо набрати в неї води? Можна поекспериментувати з різними предметами (які не шкода) - мило, зубна щітка, мильниця, кубики і т.д.
Візьміть поролонові губки, нехай малюк набирає в них воду, а потім вичавлює в ємності. Ще один експеримент, який буде цікавий малюкові. Візьміть кубики льоду з морозилки і опустіть їх у воду. Що станеться?
Можливо, вам здадуться такі ігри у ванній кімнаті нецікавими і примітивними, але якщо ви спробуєте, то переконаєтеся, що у малюка 2-3 років, такі експерименти з водою викликають захоплення.
Ігри на розвиток уяви, інтелекту і мови
Корисні спостереження
По дорозі в парк обговорюйте з малюком все, що побачите. Поговоріть про пори року, про те, які явища природи трапляються влітку, зимою, весною. Розкажіть, що засмучуватись через погану погоду не варто. Нехай восени йде дощик, зате в парку багато красивого опалого листя, а зовсім скоро прийде зима, і можна буде кататися на санках і грати в сніжки.
Поміркуйте разом про те, які природні явища прикрашають пори року: наприклад, літо - метелики, квіти, сонечко, осінь - опале листя, зиму - снігові замети, а весну - струмочки, в яких можна пускати кораблики.
Інопланетянин
Скажіть дитині, що ви сьогодні не мама чи папа, а герой улюбленої казки або приїхали з далеких країн. Ви ніколи не були на вулиці і зовсім не знаєте, як тут все влаштовано. Ставте дитині свідомо прості і смішні питання, просіть називати кожен предмет, що з´являється у вас на дорозі. Нехай вона вам розповість, навіщо він потрібний, і що з ним робити. В такий спосіб маля вчитиметься формулювати свої думки, описувати предмети, орієнтуватися в просторі.
Хмари
Спочатку з´ясуйте у малюка, чи знає він що таке хмари, звідки вони беруться. Тепер запитайте, на що схожа та або інша хмаринка або їх скупчення. Постежте разом, як хмари в небі весь час змінюють форму, рухаються. Можна придумати цілу історію зі своїми героями. Ця гра чудово розвиває уяву і фантазію.
Листочки
Зберіть разом з малюком листя різних дерев, обов´язково називаючи дерево, від якого берете листок. Завдання маляти — знайти дерево в парку, порівнюючи зібране листя з тими, які ще залишилися на деревах, і пригадати, як воно називається. Можна злегка ускладнити гру, додавши шишки, горіхи, жолуді.
Заплутувалки
Дорослий і дитина стають одне проти одного. Один з гравців - ведучий. “Ми сьогодні рубаэмо дрова”, — оголошує дорослий. Він показує рухи і називає їх: “Йдемо в ліс, несемо сокиру, рубаємо дерево, відрубуємо сучки, котимо колоду, і так далі”. Завдання маленького дроворуба — точно повторити рух. Коли рухи запам´ятаються, дорослий починає навмисно заплутувати дитину: говорить одне, а показує зовсім інше. Завдання дитини — не збитися і показати названий рух. Освоївшись, маля теж може спробувати себе в ролі ведучого. Потім гру можна зробити про рибаків, садівників, теслярів, і так далі. Для цієї гри використовуйте вітки дерев, іграшкові інструменти. Вона стане ще цікавішою, якщо в ній братиме участь ціла компанія.
Годівниця для птахів
Пригадайте з малюком, які птахи живуть у вашому місті, чим вони харчуються. Розкажіть йому, що восени і зимою пернатим буває важко знайти їжу, тому можна зробити для них годівницю. Покажіть дитині як її можна вирізати з молочного пакету. Потім запропонуйте їй вирізати годівницю самостійно. Запропонуйте юному натуралістові періодично брати з собою на прогулянку хлібні крихти, крупу і поповнювати годівницю. Нехай це стане одним з перших уроків, що виховують любов до живої природи. Насипавши корми птицям, погляньте, хто прилетить у вашу «їдальню». Нехай дитина спробує сама назвати пташок.