Виховання любові і пошани до державної символіки, ритуалів суверенної України посідає одне з чільних місць у системі громадянського, зокрема патріотичного, виховання дітей.
Державна символіка покликана формувати громадянську гідність, патріотичні почуття і впевненість молоді у майбутньому своєї держави. Визначення та опис державних символів України подано у ст. 20 Конституції України.
Національні символи - це свідчення високого духу народу, його історичних прагнень, унікальності, своєрідний генетичний код нації. Вони покликані послужити надійною основою формування громадянських рис особистості, її патріотизму, національної свідомості, активної життєвої позиції.
Метою використання державних символів у навчально-виховному процесі є формування почуття свідомого громадянина України, здатного захищати її незалежність, готового взяти на себе відповідальність за добробут і безпеку своєї родини, народу.
У нашому закладі проводиться роз'яснення ідейної суті державних символів і правил їх використання, ритуалів, традицій, виховується почуття поваги до них, формуються стійкі навички свідомого дотримання почестей та правил поведінки щодо державних символів в повсякденному житті, під час урочистих заходів.
Завданням правового виховання в Закладі дошкільної освіти №6 «Крунк» є формування, у кожного малюка вже з дитинства, правильної правової орієнтації і поважного ставлення до законів, правоохоронних органів; свідомого вибору варіантів поведінки; почуття особистої відповідальності та усвідомлення неухильності від покарання за правопорушення; потреби в особистій участі у боротьбі з правопорушеннями; свідомої звички дотримуватись законів.
Слід зазначити, що в ЗДО в кожній віковій групі створені та сучасно оформлені куточки державної національної символіки України та правової інформації.
Проблема громадянина-патріота давня, як світ. Вона постала перед людством тоді, коли виникла перша держава. Патріотичне виховання створює певні передумови громадянської поведінки. Однак це лише передумови.
Любов до Вітчизни починається з любові до своєї Малої Батьківщини – місця, де людина народилася.
У цьому зв’язку, як нам здається, величезного значення набуває визначення мети, завдань, змісту та засобів патріотичного виховання дітей дошкільного віку.
Зміст патріотичного виховання дошкільників:
Для більш ефективної роботи по вихованню патріотизму дошкільнят необхідні наступні педагогічні умови:
Евристична середовище характеризується насиченістю позитивними емоціями і є для дитини полем для прояву творчості, ініціативи, самостійності.
Тісна співпраця вихователів дитячого садка з членами сім'ї виражається у встановленні довірчих ділових контактів з сім'ями вихованців; забезпечення батьків мінімумом психолого-педагогічної інформації, навчанні їх способам спілкування з дитиною; забезпеченні регулярного взаємодії дітей, вихователів та батьків; залученні членів сім'ї в педагогічний процес; створення в дитячому садку і сім'ї предметної розвиваючого середовища.
Підготовленість педагогів до здійснення процесу формування патріотизму передбачає наявність у них відповідного рівня професійної компетентності, професійної майстерності, а також здатності до саморегуляції, самонастрою на рішення поставлених завдань.
Всі вищевикладені педагогічні умови взаємопов'язані і взаємозумовлені.
Виховання маленького патріота починається з самого близького для нього - рідного будинку, вулиці, де він живе, дитячого садка.
Звертайте увагу дитини на красу рідного міста. Під час прогулянки розкажіть, що знаходиться на вашій вулиці, поговоріть про значення кожного об'єкта. Дайте уявлення про роботу громадських установ: пошти, магазину, бібліотеки і т.д. Поспостерігайте за роботою співробітників цих установ, відзначте цінність їхньої праці. Разом з дитиною приймайте участь у праці з благоустрою та озеленення свого двору. Навчайте дитину правильно оцінювати свої вчинки і вчинки інших людей. Читайте книги про батьківщину, її героїв, про традиції, культуру свого народу. Заохочуйте дитину за прагнення підтримувати порядок, зразкову поведінку в громадських місцях.
Як залучити дітей до морально-патріотичного виховання вдома?
Нормативно-правова база з питань патріотичного виховання
Затверджено першу в Україні Державну цільову соціальну програму національно-патріотичного виховання на період до 2025 року.
Наказом МОН затверджено заходи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року. Серед основних складових виокремлено громадянсько-патріотичне, духовно-моральне, військово-патріотичне та екологічне виховання.
Метою визначено становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста та демократа, готового до успадкування духовних і культурних надбань українського народу, виконання громадянських і конституційних обов’язків, формування активної позиції, утвердження національної ідентичності на основі духовно-моральних цінностей українського народу та самобутності.
Документ передбачає докладно прописані заходи до 2025 року для: