Поради батькам

У ДНЗ №6 "Крунк" діють правила, вимоги, які допомагають правильно організувати час перебування у ньому ваших дітей.  Запрошуємо Вас дотримуватися таких правил: 

1. Поважати людську гідність і професійну  честь працівників закладу. Виявляти до  вихователів повагу, особливо в присутності дитини.

2. Поважати гідність своєї дитини та гідність інших дітей групи.

3. Виконувати рекомендації педагогічних та медичних працівників закладу стосовно розвитку, виховання, навчання та зміцнення здоров’я дитини.

4. Своєчасно приводити дитину до дошкільного закладу до 08 год 00 хв., в разі запізнення попередити вихователя групи або медичного працівника.

5. Якщо Ви запізнилися на ранкову гімнастику, вам слід дочекатися, коли діти вашої групи повернуться з ранкової гімнастики і передати дитину вихователю.  Неприпустимо залишати дитину саму у приймальній кімнаті групи.

6. Приводити  дитину  в дошкільний заклад в чистому одязі, у взутті, що відповідає розміру ноги дитини та санітарно-гігієнічним вимогам.

7. Приводити в дошкільний заклад здорову дитину, повідомляти  вихователям  про її  самопочуття   вдома та незвичайні випадки (падіння, ушкодження,скарги на погане самопочуття).

8. Своєчасно повідомляти адміністрацію закладу  про хворобу дитини та інші причини її відсутності в дошкільному закладі за телефоном  2-13-95.

9. Вихователь зобов’язаний щодня оглянути дитину з метою своєчасного виявлення  ознак хвороб (сипу, розчосу, загноєння очей  і т.п.), нездужання (головний біль, хворе горло,  слинотеча та ін.), тілесних ушкоджень (синьці, подряпини, гулі тощо).

10. Якщо під час ранкового прийому  в дошкільному закладі у дитини виявлено ознаки хвороби, батьки  зобов’язані звернутися до лікаря за консультацією або медичною допомогою.

11. Батьки, або особи,що за їх дорученням приводять дитину  в дошкільний заклад, мають передати дитину вихователю або тому працівникові дошкільного закладу, який приймає дітей в цей час. Неприпустимо відправляти дитину до дошкільного закладу саму, без супроводу дорослого. Увечері при залишенні дітьми дошкільного закладу вихователь  зобов’язаний  передати  дитину батькам або іншій повнолітній особі,що прийшла за нею за їх дорученням.

12. Батькам варто заздалегідь  домовитися з вихователем щодо тих осіб, яким вони доручають забрати дитину з дошкільного закладу. В окремих випадках таке доручення  оформляється письмово.

13. Вихователь не має права віддавати дітей з дошкільного закладу неповнолітнім дітям, батькам у нетверезому стані.

14. Своєчасно вносити встановлену плату за харчування дитини.

15. Брати участь в усіх батьківських зборах та відвідувати всі просвітницькі заходи, що проводяться в закладі, в групі. Приймати активну участь в житті закладу.

16. Всі зауваження по роботі дитячого закладу повідомляйте завідуючій (2-02-98), вихователю-методисту (2-13-99), старшій медсестрі (2-13-95) або вихователю своєї групи. Моб.телефон дошкільного закладу 0957949272

 

Режим харчування дитини вдома

Раціональний режим харчування сприяє зміцненню імунітету дитячого організму, нормальному росту та розвитку дитини. Такий режим харчування передбачає суворе дотримання часу прийомів їжі. Меню домашнього харчування має бути збалансованим та містити достатню кількістю білків, жирів, вуглеводів, мінеральних речовин, вітамінів, що сповна забезпечують енергетичні витрати дитячого організму.

Привчайте дитину:

  • перед прийомом їжі обов’язково мити руки з милом, витирати їх індивідуальним рушником, самостійно сідати на стілець та підсовувати його до столу;
  • під час прийому їжі охайно вживати тверду їжу; відламувати хліб маленькими шматочками, заїдати його рідкою їжею (суп, борщ тощо); самостійно їсти ложкою з тарілки, пити з чашки; не обливатись;
  • після прийому їжі користуватися серветкою, вставати зі стільця.

Якщо дитина харчується у дитячому садку, відкоригуйте режим харчування вдома, урахувавши поживну цінність їжі, що подається у дошкільному закладі, та часи прийому їжі.

Формуйте у дитини культурно-гігієнічні навички під час вживання їжі. Навчайте малюка підтримувати чистоту навколо себе, бути охайним. 

Обговорюйте з дитиною правила розпорядку, пояснюйте їй, що і як треба робити. При цьому важливо виховувати у дитини культуру поведінки, розвивати мовлення, вміння орієнтуватися у навколишньому світі: 

  • привчати розуміти призначення й основні якості предметів побуту, називати їх (тарілка велика, маленька, глибока, мілка тощо), вчити розуміти і називати дії з предметами (з чашки п’ють, ложкою їдять тощо);
  •  виховувати слухняність, пошану до дорослих;
  • заохочувати висловлювати прохання;
  •  навчати словам ввічливості.

Подбайте про те, щоб посуд, з якого їсть дитина, завжди був чисто вимитим, їжа свіжою, щойно приготованою. Свіжі овочі та фрукти перед вживанням обдавайте окропом для знищення патогенних мікроорганізмів.

У разі епідемії гострих кишкових інфекцій чи грипу обов’язково дотримуйтеся порад санітарно-епідеміологічних станцій.

 

Особливості харчування дитини під час адаптації до умов дитячого садка

Не варто змінювати стереотип поведінки дитини, зокрема і звички харчування, в перші дні перебування в дошкільному навчальному закладі.

Не можна змушувати дитину їсти, якщо вона відмовляється, — це посилить негативне ставлення до нового оточення.

Слід підсолювати порцію дошкільника невеликою кількістю солі, якщо вдома дитина звикла до більш солоної їжі. Згодом кількість солі можна зменшити до загального рівня. Така поступова адаптація дитини до смакових особливостей їжі в дитячому садку триває два-три тижні.

На початку періоду адаптації батькам варто годувати дошкільни- ка сніданком вдома, спокійно і без поспіху.

Нову для дитини страву варто вводити в раціон невеликими порціями. Ліпше покласти дитині меншу кількість їжі, а потім, за її бажанням, додати ще.

Слід пояснити дитині корисність нової страви, що допоможе побороти її неофобію та сприятиме виникненню зацікавленості новою стравою:

  • поінформувати дитину щодо складу страви, способу її приготування, смаку та користі для здоров»я;
  • долучити дошкільника до розмови про страву чи її компоненти перед обідом;
  • порадити батькам приготувати вдома нову страву відповідно до меню дитячого садка.

Дошкільника-новачка під час обіду можна посадити за стіл до дітей, які добре їдять. Уплив однолітків, роль наочного навчання та бажання наслідувати оточення позитивно впливатимуть на харчову поведінку дитини.

Дії задля поліпшення апетиту дитини

  • Варто стежити за температурним режимом. У приміщенні, де їдять дошкільники, не має бути душно чи жарко, адже це різко знижує апетит. 
  • Не варто садовити дитину під час приймання їжі спиною до дверей, тому що таке розташування в просторі призводить до появи тривожності та зменшує апетит. Потреба в безпеці є базовою і від її задоволення залежить загальне самопочуття дитини і зокрема бажання їсти.
  • Не можна об”єднувати за одним столом малят, які зазвичай граються разом, щоб вони не відволікали один одного від процесу харчування.
  • Не можна примушувати дитину сидіти за столом в очікуванні їжі – це її швидко втомлює та негативно позначається на процесі вживання їжі.
  • Під час годування дошкільників слід уникати негативних емоцій та неприємних розмов між працівниками дитячого садка та з батьками.
  • Не варто сварити дитину перед та під час прийому їжі, адже атмосфера впродовж вживання їжі має бути спокійною та приємною.
  • Не можна виправляти помилки дитини в грубій та різкій формі. Це негативно відображається на апетиті дошкільника і його ставленні до процесу харчування. 
Чим зайнятися з дітьми після важкого робочого дня
 

Як часто буває, що прийшовши з роботи додому, хочеться відпочити, просто полежати на дивані і щоб ніхто не чіпав. Але не тут-то було, адже вдома чекають дітлахи, які сильно скучили за день і просто вимагають уваги. Звичайно, адже у них ще так багато незвіданого і кожен день таїть в собі море відкриттів, якими потрібно терміново поділитися.

Ситуація неоднозначна, але вирішити її можна. Почати потрібно з того, що коли переступаєте поріг будинку, посміхніться і обійміть діток, приділіть їм хоча б хвилин 15, нехай розкажуть, як пройшов день, що нового сталося в їхньому житті або просто трохи побалуйтесь. Дітям вкрай важлива ваша увага, а її нестача буде провокувати поведінку, що викликає її ще більше, як наприклад істерики, пхикання тощо.

Далі, вкрай спокійно поясніть малюкам, що ви втомилися і тому вам потрібна їхня допомога. Нехай допоможуть вам накрити вечерю, погодувати домашню тварину або поробити інші дрібниці. Такий нехитрий прийом з одного боку займе чадо, з іншого подарує маляті щастя, адже дітки, допомагаючи по будинку, відчувають себе дорослішими. А крім того, це розвиває відчуття відповідальності, незалежності та дієздатності.

Ось ви вже повечеряли і є трохи часу на ігри, але сил так і не додалося. Тут вам допоможуть ігри, які мінімізують дії дорослої людини. Однією з таких ігор є гра «Прислів'я». Запропонуйте дитині показати, зобразити або пояснити прислів'я. Багато діток дуже люблять щось зображувати, жестикулювати або хоча б просто кривлятися.

Іншою грою, підходящою для таких випадків, стане «Клякса». Для гри дайте дитині набір фарб, пензлик і листочок паперу, і попросіть зробити пляму будь-якого кольору. Потім, складіть аркуш навпіл і притисніть обидві половинки. Після цього лист розгортають і дитина повинна сказати, що бачить. Така гра розвиває фантазію малюка, а також по обраному кольору і побаченим предметам можна судити про психологічний стан малюка.

Ще одна ідея, яка напевно захопить дитину і дасть вам можливість трохи полежати і відпочити - це гра «Визнач предмет». Запропонуйте малюкові виставити перед вами кілька предметів, наприклад іграшок, і потім нехай спробує придумати загадку про ту чи іншу іграшку, і якщо ви вгадуєте, про що йде мова, тоді він її може прибрати. Така гра теж відмінно розвиває мислення, мовлення і фантазію.

Після невеликого відпочинку, можна приступити і до інших обов'язковим занять, наприклад купання, підготовки до сну, і казки на ніч. Так ваш день закінчиться приємно і з легкою посмішкою на обличчі.  

Ігри з водою вдома

Навряд чи знайдеться дитина, яка б не любила грати з водою - бризкатися, переливати воду з ємності в ємність, запускати кораблики і кидати іграшки у воду. Щоб уникнути неприємних інцидентів з водою у вигляді мокрих підлог, промоклого одягу та забризканих стін, бажано направити інтерес дитини до ігор з водою в розумне русло. Адже як відомо, ігри з водою розвивають дитину.

Вирушаємо грати у ванну кімнату

Ванна кімната завжди викликає інтерес у маленьких непосид. Адже там стільки цікавих предметів, з якими можна пограти. Не забороняйте цього дитині, але обов´язково подбайте про її безпеку.

Переконайтеся, що всі полички і раковини для ванної кімнати надійно прикріплені до стін. На підлозі обов´язково повинен бути килимок, щоб малюк не послизнувся. Нерідко сучасні раковини для ванної роблять зі скла. Яким би міцним воно не було, але якщо в будинку росте непосида, то від такої раковини краще відмовитися. Щоб малюку було зручно діставати до раковини і кранів, поставте для нього табуретку.

Чим можна зайняти малюка у ванній кімнаті? Дайте йому ляльковий посуд - нехай перемиє. Можна випрати ляльковий одяг і розвісити потім на мотузці. Можна "викупати" м´які іграшки ".

Ще малюки дуже люблять переливати воду з однієї ємності в інші. Дайте дитині кілька пластикових пляшечок з відмітками. Нехай наливає туди воду з під крана до позначки. Дайте малюкові воронку для води, нехай переливає воду з банки з широким горлом у пляшки з вузьким. Якщо заткнути злив в раковині і набрати туди води, то вийде озеро! Пограйте з дитиною в гру "тоне - не тоне".

Порожня пляшка не тоне, а якщо набрати в неї води? Можна поекспериментувати з різними предметами (які не шкода) - мило, зубна щітка, мильниця, кубики і т.д.

Візьміть поролонові губки, нехай малюк набирає в них воду, а потім вичавлює в ємності. Ще один експеримент, який буде цікавий малюкові. Візьміть кубики льоду з морозилки і опустіть їх у воду. Що станеться?

Можливо, вам здадуться такі ігри у ванній кімнаті нецікавими і примітивними, але якщо ви спробуєте, то переконаєтеся, що у малюка 2-3 років, такі експерименти з водою викликають захоплення.

Ігри на розвиток уяви, інтелекту і мови

Корисні спостереження

По дорозі в парк обговорюйте з малюком все, що побачите. Поговоріть про пори року, про те, які явища природи трапляються влітку, зимою, весною. Розкажіть, що засмучуватись через погану погоду не варто. Нехай восени йде дощик, зате в парку багато красивого опалого листя, а зовсім скоро прийде зима, і можна буде кататися на санках і грати в сніжки.

Поміркуйте разом про те, які природні явища прикрашають пори року: наприклад, літо - метелики, квіти, сонечко, осінь - опале листя, зиму - снігові замети, а весну - струмочки, в яких можна пускати кораблики.

Інопланетянин

Скажіть дитині, що ви сьогодні не мама чи папа, а герой улюбленої казки або приїхали з далеких країн. Ви ніколи не були на вулиці і зовсім не знаєте, як тут все влаштовано. Ставте дитині свідомо прості і смішні питання, просіть називати кожен предмет, що з´являється у вас на дорозі. Нехай вона вам розповість, навіщо він потрібний, і що з ним робити. В такий спосіб маля вчитиметься формулювати свої думки, описувати предмети, орієнтуватися в просторі.

Хмари

Спочатку з´ясуйте у малюка, чи знає він що таке хмари, звідки вони беруться. Тепер запитайте, на що схожа та або інша хмаринка або їх скупчення. Постежте разом, як хмари в небі весь час змінюють форму, рухаються. Можна придумати цілу історію зі своїми героями. Ця гра чудово розвиває уяву і фантазію.

Листочки

Зберіть разом з малюком листя різних дерев, обов´язково називаючи дерево, від якого берете листок. Завдання маляти — знайти дерево в парку, порівнюючи зібране листя з тими, які ще залишилися на деревах, і пригадати, як воно називається. Можна злегка ускладнити гру, додавши шишки, горіхи, жолуді.

Заплутувалки

Дорослий і дитина стають одне проти одного. Один з гравців - ведучий. “Ми сьогодні рубаэмо дрова”, — оголошує дорослий. Він показує рухи і називає їх: “Йдемо в ліс, несемо сокиру, рубаємо дерево, відрубуємо сучки, котимо колоду, і так далі”. Завдання маленького дроворуба — точно повторити рух. Коли рухи запам´ятаються, дорослий починає навмисно заплутувати дитину: говорить одне, а показує зовсім інше. Завдання дитини — не збитися і показати названий рух. Освоївшись, маля теж може спробувати себе в ролі ведучого. Потім гру можна зробити про рибаків, садівників, теслярів, і так далі. Для цієї гри використовуйте вітки дерев, іграшкові інструменти. Вона стане ще цікавішою, якщо в ній братиме участь ціла компанія.

Годівниця для птахів

Пригадайте з малюком, які птахи живуть у вашому місті, чим вони харчуються. Розкажіть йому, що восени і зимою пернатим буває важко знайти їжу, тому можна зробити для них годівницю. Покажіть дитині як її можна вирізати з молочного пакету. Потім запропонуйте їй вирізати годівницю самостійно. Запропонуйте юному натуралістові періодично брати з собою на прогулянку хлібні крихти, крупу і поповнювати годівницю. Нехай це стане одним з перших уроків, що виховують любов до живої природи. Насипавши корми птицям, погляньте, хто прилетить у вашу «їдальню». Нехай дитина спробує сама назвати пташок.